Krijg uw boekhouding op orde

VR
360 graden video. De ultieme beleving om een dag mee te kijken bij je nieuwe werkgever!
August 22, 2016
Uitzicht schuurwoning
Tot rust komen in een schuurwoning
January 16, 2017

Krijg uw boekhouding op orde

Het bijhouden van uw boekhouding is natuurlijk iets dat veel tijd kost. Daarnaast is het voor velen niet het leukste werk. Jammer genoeg is een eigen boekhouder inhuren niet altijd even betaalbaar. Gelukkig is het goed mogelijk om uw boekhouding zo makkelijk mogelijk voor uzelf te krijgen, met slecht een paar trucs zal het hele proces twee tot drie keer zo snel gaan. Natuurlijk zal het nog steeds niet het leukste werk zijn, maar zodra u meer overzicht heeft zal het een stuk minder frustrerend zijn.

 

Houdt het overzichtelijk

 

Uw boekhouding gaat meestal gelijk op met het fiscale jaar. In Europa loopt het fiscale jaar van 1 januari tot 1 januari het volgende jaar. Het is daarom aan te raden om uw boekhouding ook in deze termijnen bij te houden. Zo kan u een map bijhouden met al uw (betaalde) rekeningen, en heeft u altijd overzicht wanneer u iets heeft betaald. Mocht u het nog preciezer willen aanpakken, dan kan u het binnen een jaarmap zelfs per maand indelen. Hierdoor kan u gemakkelijk zien welke maanden duur voor u zijn.

 

Markeer betaalde rekeningen

 

Een veel voorkomend probleem is dat mensen het overzicht verliezen in hun rekeningen. Ze weten niet meer precies of een rekening betaald is of niet. Zelfs als ze mappen bij houden met betaalde en onbetaalde rekeningen kunnen ze gaan twijfelen of ze de rekening niet gewoon zijn vergeten te verplaatsen. Dit kan je simpel voorkomen door een betaalde rekening te markeren, zet bijvoorbeeld een grote vink met pen door de rekening zodra je hem hebt betaald. Zet vervolgens bij de punt van de vink de datum waarop je de rekening hebt betaald. Hierdoor kan je altijd snel zien wat je hebt betaald en wat niet.

 

Print uw digitale rekeningen uit

 

Veel van de huidige rekeningen worden u digitaal opgestuurd, of u moet ze digitaal voldoen. Dit is natuurlijk handig omdat u deze direct binnen krijgt, en direct kan betalen. Het is echter wel lastig om al deze rekeningen overzichtelijk bij elkaar te houden. Veel online bedrijven sturen u na aankoop van een product of service wel een betaalbewijs. Dit gaat meestal via Paypal of via een geautomatiseerd systeem van het bedrijf zelf.

Print al deze rekeningen wel uit, het is namelijk beter om uw rekeningen op 1 plaats te hebben. U kan er natuurlijk ook voor kiezen om al uw rekeningen te digitaliseren, maar het is vele malen handiger om het fysiek te bewaren.

 

www.incassobureau.amsterdam

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *